Про схвалення Програми розвитку комунального архівного підприємства «Трудовий архів Приазов'я»на 2022рік
УКРАЇНА
НОВОВАСИЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
21 грудня 2021 р. №9
смт Нововасилівка
Про схвалення Програми
розвитку комунального
архівного підприємства
«Трудовий архів Приазов'я»на 2022рік
Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою збереження та використання документів довгострокового збереження з особового складу і фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, що ліквідуються без правонаступників на території Нововасилівської селищної ради, виконавчий комітет селищної ради
ВИРІШИВ:
1. Схвалити Програму розвитку коммунального архівного підприємства“Трудовий архів Приазовья”на 2022 роки (далі - Програма), що додається (додаток 1).
2. Фінансовому відділу селищної ради передбачити кошти на виконання заходів Програми та винести на розгляд сесії Нововасилівської селищної ради.
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, соціально – економічного розвитку, агропромислового комплексу та розвитку підприємництва.
Селищний голова Олександр ПРОКОПЕНКО
Додаток до
рішення виконавчого комітету
від 21.12 2021 року №9
ПРОГРАМА
розвитку комунального архівного підприємства
«Трудовий архів Приазов’я» на 2022 рік
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Програма розроблена відповідно до Конституції України, законів України «Про національний архівний фонд і архівні установи», «Про місцеве самоврядування в Україні».
Комунальне архівне підприємство Приазовської селищної ради Мелітопольського району «Трудовий архів Приазов’я» створене для забезпечення прийому, збереження та використання документів довгострокового збереження з особового складу і фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і організацій, що ліквідуються без правонаступників незалежно від форм власності і для реалізації законних прав та інтересів громадян.
У своїй діяльності «Трудовий архів Приазов’я» керується Конституцією і Законами України, указами і розпорядженнями Президента України, Постановами Верховної Ради і Кабінету Міністрів України, рішеннями Приазовської селищної ради та Положенням про місцеве архівне підприємство «Трудовий архів».
З питань організації та методики ведення архівної справи «Трудовий архів Приазов’я» керується «Правилами роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій», «Переліком типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій та підприємств із зазначенням термінів зберігання документів», інструкціями та рекомендаціями Державного комітету архівів України, Державного архіву Запорізької області і архівного відділу Мелітопольської райдержадміністрації.
- ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ПРОГРАМИ
Внаслідок переходу економіки до ринкових відносин, розвитку процесів приватизації в Україні за останні роки створена велика кількість нових підприємств недержавних форм власності. На базі багатьох державних підприємствах виникли господарські товариства та інші структури, які займаються комерційною діяльністю.
У кожного підприємства, установи, організації накопичуються документи соціально-правового характеру, необхідні для підтвердження трудового стажу, заробітної плати працюючих громадян.
З іншого боку багато підприємств внаслідок складних економічних умов припинили свою діяльність. У зв’язку з масовою ліквідацією державних підприємств, господарських товариств та інших структур без правонаступників виникла загроза знищення документів з особового складу даних установ.
Для жителів, які досягли пенсійного віку, стоїть найважливіше питання: скористатися в повній мірі правом на соціальний захист, а саме – отримати державну пенсію. Для призначення пенсії їм необхідно зібрати відомості про трудовий стаж та заробітну плату, які можуть бути отримані в діючих організаціях, установах, підприємствах або в місцевому архівному підприємстві «Трудовий архів», яке надає архівні довідки.
Ліквідувались колишні КСП, у яких накопичилось з післявоєнних років і до теперішнього часу багато документів з особового складу, без яких неможливо нарахування пенсії. Крім того, ліквідуються малі, приватні підприємства, господарські товариства, які теж мають накази про прийом та звільнення, відомості про нарахування заробітної плати найманих працівників.
Найнеобхіднішим стало забезпечення збереження документів з особового складу підприємств, що ліквідуються, для реалізації законних прав та інтересів громадян. На даний момент «Трудовий архів Приазов’я» знаходиться на балансі Приазовської селищної ради, в якому знаходяться 2490 документів підприємств, що діяли на території Нововасилівської селищної ради, що становить 29,6% від загальної кількості документів.
- МЕТА ПРОГРАМИ
Метою Програми є:
- забезпечити прийом, збереження та використання документів довгострокового збереження з особового складу і фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, що ліквідуються без правонаступників;
- допомогти громадянам в повній мірі скористатися конституційним правом на соціальний захист, а саме – призначення державної пенсії.
- ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Створення умов для приймання в повному обсязі документів з особового складу і фінансово - господарської діяльності від підприємств, установ та організацій, що ліквідуються без правонаступників.
Забезпечення збереження, обліку і охорони цих документів.
Взаємодія з підприємствами, установами та організаціями, що діяли на території селищної ради і ліквідуються, допомога їм у впорядкуванні документів і передачі на збереження до архіву.
Забезпечення соціального захисту громадян шляхом своєчасного надання їм архівних довідок про трудовий стаж і заробітну плату.
Створення сучасної матеріально-технічної бази місцевого архівного підприємства «Трудовий архів Приазов’я».
- ПРОГНОЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Реалізація Програми дасть можливість:
- своєчасно виконувати запити громадян і надавати архівні довідки, необхідні для призначення пенсії;
- забезпечити прийом, збереження документів довгострокового збереження з особового складу і фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, що ліквідуються без правонаступників незалежно від їх форм власності.
- ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Фінансування заходів Програми проводиться за рахунок розподілених вільних залишків коштів місцевого бюджету Нововасилівської селищної ради в сумі 88000,00 (Вісімдесят вісім тисяч гривень 00 коп.) на утримання КЗ « Трудовий архів Приазов’я»
- ЗАХОДИ ЩОДО ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
1.Вести прийом громадян, розглядати їх заяви, видавати архівні довідки про трудовий стаж і заробітну плату
Термін виконання: Постійно
Виконавець: Архівне підприємство
2.Надавати методичну допомогу підприємствам, організаціям, установам, що ліквідуються у впорядкуванні документів і передачі їх на збереження до архіву.
Термін виконання: Постійно
Виконавець: Архівне підприємство
3.Забезпечити збереження, облік і охорону документів, що знаходяться в архіві
Термін виконання: Постійно
Виконавець: Архівне підприємство
4. Взаємодіяти з органами місцевого самоврядування, районним архівним відділом райдержадміністрації, а також підприємствами, установами, організаціями, що діяли на території району і ліквідуються без правонаступників, незалежно від їх форм власності.
Термін виконання: Постійно
Виконавець: Архівне підприємство
5. Приймати на довгострокове збереження документи з особового складу колишніх сільськогосподарських підприємств (КСП), реорганізованих у агрофірми та які ліквідуються.
Термін виконання: Протягом року
Виконавець: Архівне підприємство
6. Приймати на довгострокове збереження документи з особового складу та документи тимчасового зберігання недержавних підприємств, організацій, установ, а саме приватних підприємств , сільськогосподарських товариств та інших структур, які займаються комерційною діяльністю, що ліквідуються без правонаступників.
Термін виконання: Протягом року
Виконавець: Архівне підприємство
Селищний голова Олександр ПРОКОПЕНКО