Нововасилівська громада
Запорізька область, Мелітопольський район

Рішення сесій Нововасилівської селищної ради №11 «Про затвердження Положення про облікову політику Нововасилівської селищної ради»

Кількість переглядів: 278
Скликання: 8 скликання
Сесія: 6 (позачергова) сесія
Тип документу: Рішення сесій Нововасилівської селищної ради
Дата: 16.04.2021
Автор: НОВОВАСИЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА МЕЛІТОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Номер документу: 11
Назва документу: Про затвердження Положення про облікову політику Нововасилівської селищної ради
Прикріплені файли:

НОВОВАСИЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ПРИАЗОВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ
ОБЛАСТІ

ШОСТА ( ПОЗАЧЕРГОВА) СЕСІЯ ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ

від 16 квітня 2021р.      смт. Нововасилівка                            № 11

 

Про затвердження Положення

про  облікову  політику Нововасилівської

селищної ради

 

            Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №996-ХІV, Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 № 59, Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затверджений наказом МФУ від 12.10.2010р. №1202, медичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затвердженого наказом МФУ від 23.01.2015р. №11, наказу МФУ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» від 28.03.2016р. №394, Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII, затверджений наказ ДП «Зовнішторгвидат України» від 13.04.2016року №35 «Порядок здійснення допорогових закупівель», план рахунків бухгалтерського обліку у державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013р. №1203, методичних рекомендацій зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків, затверджені наказом МФУ від 21.12.2016року №1127, з метою організації ведення бухгалтерського обліку та складання звітності:

 

1.       Затвердити Положення про облікову політику Нововасилівської селищної ради на 2021 рік (додається).

2.       Структурним підрозділам та бухгалтерії Нововасилівської селищної ради забезпечити приведення документів, які регулюють питання бухгалтерського обліку, у відповідність з вимогами цього Положення.

3.       Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.

                                          

 

 

Селищний  голова                                         О.ПРОКОПЕНКО                                                                                 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення   сесії № 11

                                                                                                             від 16.04.2021

 

 

                                                              ПОЛОЖЕННЯ

                                           про облікову політику

                                       Нововасилівської селищної ради

 

1.       Загальні положення.

1.1.    Це Положення про облікову політику селищної ради розроблено відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 № 59, Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затверджений наказом МФУ від 12.10.2010р. №1202, методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затвердженого наказом МФУ від 23.01.2015р. №11, наказу МФУ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» від 28.03.2016р. №394, Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII, затверджений наказ ДП «Зовнішторгвидат України» від 13.04.2016року №35 «Порядок здійснення допорогових закупівель», план рахунків бухгалтерського обліку у державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013р. №1203, методичних рекомендацій зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків, затверджені наказом МФУ від 21.12.2016 року №1127 та інших нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та Держказначейства України, які регулюють питання бухгалтерського обліку та звітності, з метою належної організації та удосконалення системи ведення бухгалтерського обліку, складання бюджетної та фінансової звітності.

1.2.    Положення визначає принципи, методи та процедури ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності.

1.3.    Облікова політика селищної ради має забезпечувати:

•         повноту, достовірність та своєчасність відображення фактів фінансово- господарської діяльності в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності;

•         відображення в бухгалтерському обліку фактів фінансово- господарської діяльності не лише виходячи з їх правової форми, а і з урахуванням їх економічного змісту;

•         дотримання вимог бюджетного законодавства, зокрема щодо економного та ефективного витрачання бюджетних коштів;

•         контроль за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів, кошторисів та паспортів бюджетних програм;

•         запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.

•         організація систематичного контролю за виконанням кошторису видатків;

•         ведення касових і фактичних видатків окремо за кожним видом надходжень загального та спеціального фондів;

•         організація обліку в розрізі кодів бюджетної класифікації;

•         дотримання суворої відповідності обліку і звітності до вимог нормативних документів;

•         контроль за дотриманням фінансової дисципліни, ефективного використання та збереження грошових коштів та матеріальних цінностей.

Обрана та затверджена Положенням облікова політика застосовується постійно (із року в рік). Зміни до облікової політики вносяться лише у випадках, передбачених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та обов’язково обґрунтовуються і розкриваються у фінансовій звітності.

1.1.    У своїй діяльності селищна рада керується Конституцією та Законами України, зокрема Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно- правовими актами, наказами Міністерства фінансів України, Національного банку України, Державної казначейської служби України, рішеннями сесій та розпорядженнями голови селищної ради.

Організація бухгалтерського обліку в селищній ради здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», законів про Державний бюджет України на відповідні роки, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України, цього Положення та інших нормативно-правових актів, які регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність бюджетної установи.

1.2.    Ведення бухгалтерського обліку покладено на бухгалтерію Нововасилівської селищної ради, та  структурних підрозділів Нововасилівської селищної ради , які очолюють  – головні бухгалтера.

1.3.    Завдання та функціональні обов'язки головного бухгалтера визначено Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 № 59, Положенням про відділ обліку та звітності Нововасилівської селищної ради, затвердженого 18 сесією 7 скликання від 07.08.2019 року та посадовою інструкцією, розробленою відповідно до вимог п. 7 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996.

1.4.    Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед селищним головою. За відсутності головного бухгалтера вищезазначені обов’язки покладаються на головного спеціаліста . У разі відсутності з поважних причин і головного бухгалтера і головного спеціаліста  обов’язки покладаються на іншого працівника, згідно з окремим розпорядженням селищного голови.

 

 

 

 

1.5.    Делегувати право підпису грошово-розрахункових документів, господарських документів на придбання та використання  основних засобів та інших нематеріальних активів, банківських та фінансових документів, документів по виконанню кошторису доходів та видатків установи:

1.5.1. Першого – селищному голові, секретарю виконкому селищної ради;

1.5.2. Другого –  головному бухгалтеру та головному спеціалісту селищної ради.

1.5.3. Забезпечити подання картки із зразками підпису в установи банку та казначейства з правом двох перших та двох других підписів.

1.6.    Селищна рада не є платником ПДВ.

 

 

2.       Організація ведення бухгалтерського обліку та обліку первинних документів апарату селищної ради.

2.1.    Для обліку записів господарських операцій в облікових регістрах із забезпеченням їх збереження на електронних носіях та в паперовому вигляді застосовується меморіально-ордерна форма бухгалтерського  обліку, згідно з Інструкцією про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженою наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (зі змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 31.08.2000 за № 570/4791.

Меморіальні ордери - накопичувальні відомості повинні формуватися не пізніше ніж до 5-го числа місяця, що настає за звітним періодом. Усі меморіальні ордери підлягають реєстрації у книзі «Журнал-головна». Облік у книзі «Журнал-головна» ведеться по субрахунках.

2.2.    Складання фінансової, бюджетної, податкової та статистичної звітності про фінансово-економічну діяльність , здійснюється на підставі даних регістрів бухгалтерського обліку за формами, встановленими відповідними нормативно-правовими актами України.

Бюджетним періодом є календарний рік. Проміжні облікові періоди - квартал, місяць. Звітність за такими періодами складається наростаючим підсумком із початку звітного року.

2.3.    Підставою для відображення операцій в бухгалтерському обліку є первинний документ, який фіксує факт здійснення операції. Оформлення та подання первинних документів слід здійснювати відповідно до вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (зі змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.1995 за № 168/704 згідно з графіком документообігу (додаток 1). Строки опрацювання, контролю та здавання документів, визначені у графіку документообігу є обов'язковими для усіх працівників апарату селищної ради.

2.4.    Первинні документи складаються в момент здійснення операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідальність за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх для відображення в бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва документа (форми), дата і місце складання, назва установи, від якої складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особисті підписи.

Усі первинні документи, що надходять до бухгалтерії, перевіряються на відповідність форми і повноти змісту.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, накопичується і систематизується на рахунках бухгалтерського обліку та в меморіальних ордерах.

У первинних документах і меморіальних ордерах виправлення помилок повинно бути підтверджене підписами посадових осіб. У касових і банківських документах виправлення не допускаються.

Первинні документи три роки зберігаються в бухгалтерії селищної ради. Відповідальність за збереження первинних документів несуть працівники відділу.

Після закінчення трирічного терміну, документи передаються до архіву селищної ради. Відповідальність за своєчасну передачу документів до архіву несе головний бухгалтер та працівники бухгалтерії, відповідальний за передачу документів до архіву .

2.5.    Для деталізації обліку грошових коштів, матеріальних цінностей, грошових документів, розрахунків використовується план рахунків бухгалтерського обліку у державному секторі, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 № 1203, типову  кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом МФУ від 29.12.2015р. №1219, методичні рекомендації зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків, затверджених наказом МФУ від 21.12.2016р.№1127.

2.6.    Для чіткого розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави, застосовують економічну класифікацію видатків бюджету. Застосування кодів економічної класифікації видатків здійснюється згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769.

2.7.    Класифікація витрат проводиться відповідно до вимог Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року № 611 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів бухгалтерського обліку бюджетних установ», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за № 1214/23746:

•         видатки із загального фонду місцевого бюджету;

•         видатки із загального фонду державного бюджету;

•         видатки за спеціальними коштами.

Бухгалтерський облік виконання кошторису здійснюється установою в розрізі джерел фінансування.

Діяльність установи за всіма джерелами фінансування (загальний та спеціальний фонд кошторису) відображається на єдиному балансі.

2.8.    Бухгалтерський облік ведеться окремо по державному та місцевому бюджету за всіма  бюджетними програмами, іншими операціями, передбаченими законодавством та відображається в балансі.

Облікові регістри (меморіальні ордери, накопичувальні відомості тощо) формуються окремо щодо кожного джерела фінансування.

2.9.    З посадовими особами, яким дозволено одержувати і видавати товарно-матеріальні цінності (майно), у тому числі грошові кошти, грошові документи та бланки суворої звітності, які несуть повну матеріальну відповідальність за такі дії, укладаються договори про повну матеріальну відповідальність.

Облік товарно-матеріальних цінностей (майна), грошових документів та бланків суворої звітності ведеться в кількісному та сумарному вимірі за найменуваннями одиниць обліку та в розрізі матеріально-відповідальних осіб. Аналітичний облік матеріальних цінностей, придбаних за рахунок різних джерел фінансування, ведеться в окремих регістрах бухгалтерського обліку.

Матеріально-відповідальні особи ведуть облік в кількісному вимірі та за найменуваннями одиниць обліку.

Дані обліку товарно-матеріальних цінностей (майна), у тому числі бланків суворої звітності, які закріплені за відповідними матеріально- відповідальними особами мають відповідати даним обліку відділу обліку та звітності селищної ради.

3.1.    Використані для забезпечення безперебійної роботи запаси, матеріальні цінності морально застарілі, фізично зношені, непридатні для подальшого використання та відновний ремонт яких неможливий та/або неефективний, а також нестачі підлягають списанню за наявності підтвердних документів лише з дозволу голови селищної ради або особи, яка виконує його обов’язки.

3.2.    Проведення інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу сільської ради проводяться відповідно до вимог Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 вересня 2014 року №879, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України ЗО жовтня 2014 року за №1365/26142 (далі - Положення № 879).

Для проведення інвентаризацій, в строки, визначені Положенням № 879, за окремим розпорядженням голови селищної ради утворюється спеціальна інвентаризаційна комісія.

3.3.    Для окремого обліку активів, власного капіталу, зобов’язань та доходів, сформованих за рахунок різних джерел фінансування, у плані рахунків бухгалтерського обліку для кожного рахунка запровадити субрахунок шляхом додавання до номера рахунка відповідного номера джерела фінансування, а саме:

•         за загальним фондом - з цифрою 1,

•         за спеціальним фондом - з цифрою 2,

•         в межах головного розпорядника коштів - з цифрою 3.

 

4.       Облік основних засобів та інших необоротних активів.

4.1.    Бухгалтерський облік основних засобів здійснюється відповідно до вимог Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби» (далі - НП(с)БОДС 121), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1017/18312, та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 11 (далі — Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 121).Наказу Міністерства фінансів України від 20.07.2020 №432 «Про внесення зміни до Національного положення  (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «основні засоби».

До складу основних засобів відносяться необоротні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) яких складає  8000 гривень включно без урахування податку на додану вартість. Необоротні активи, які були віднесені до складу основних засобів та нематеріальних активів до дати набрання чинності НП(С)БО 121 «Основні засоби» та НП(С)БО 122 «Нематеріальні активи», обліковуються у складі основних засобів та нематеріальних активів до їх вибуття (списання) з обліку установи.

4.2.    Матеріальні активи, які були віднесені до складу основних засобів до дати набрання чинності НП(с) БОДС 121 «Основні засоби», обліковувати як основні засоби до їх вибуття (списання) з обліку установи.

4.3.    Оприбуткування необоротних активів проводиться з обов'язковим складанням акту введення в експлуатацію в момент передачі його відділам (працівникам) апарату селищної ради .

 

4.4.    Проводити нарахування амортизації (зносу) на основні засоби за прямолінійним методом на систематичній основі шляхом її нарахування на дату балансу (щорічно) «Відомості нарахування амортизації на основні засоби»

Об’єктом амортизації є вартість, яка амортизується. Вартість, яка амортизується, складається з первісної або переоціненої вартості основних засобів за вирахуванням їх ліквідаційної вартості. При нарахуванні амортизації вважати ліквідаційну вартість як таку, що дорівнює нулю.

 

4.5.    Амортизація на основні засоби (крім інших необоротних матеріальних активів), нематеріальних активів нараховується із застосуванням прямолінійного методу. Вартість об'єкта основних засобів розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на річну дату балансу.

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання та введений в експлуатацію.

Для визначення строків корисного використання основних засобів та нематеріальних активів застосовуються Типові строки корисного використання груп основних засобів, які визначені в додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб'єкта державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11.

Термін корисного використання матеріальних активів, які не визначені в Типових строках корисного використання груп основних засобів, визначається комісією установи при їх прийманні та затверджується розпорядженням по сільській раді.

Амортизація необоротних матеріальних активів нараховується в першому місяці передачі у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50 відсотків його первісної вартості та решта 50 відсотків первісної вартості - у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).

4.6.    Проведення переоцінки основних засобів здійснюється в разі, коли розмір відхилення залишкової вартості основних засобів від їх справедливої вартості перевищує поріг суттєвості в розмірі 10%. Щодо проведення переоцінки об'єктів основних засобів видається розпорядженням по селищної ради.

4.7.    Операції з надходження, руху та вибуття основних засобів та інших необоротних матеріальних активів оформлюються первинними документами, які затверджені спільним наказом Головного управління Держказначейства України та Держкомстату від 02.12.1997р. № 125/70, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.12.1997р. № 612/2416.

4.8.    Документи аналітичного обліку необоротних активів систематизуються за датами здійснення операцій та заносяться до меморіального ордера № 9. Для контролю за правильністю бухгалтерських записів за рахунками аналітичного обліку складаються оборотні відомості за кожною групою субрахунків.

 

5.       Облік нематеріальних активів.

5.1.    Бухгалтерський облік нематеріальних активів здійснюється відповідно до вимог Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі 122 «Нематеріальні активи» (далі - НП(с)БОДС 122), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 жовтня 2010 року№ 1202, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1017/18312, та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 11 (далі — Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 122).

5.2.    Нарахування амортизації здійснюється, виходячи зі строків очікуваної експлуатації нематеріальних активів, визначених у додатку 2 до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 11.

5.3.    Щодо проведення переоцінки об'єктів нематеріальних активів видається розпорядженням по селищної раді.

 

6.       Облік запасів.

6.1.    Формування бухгалтерського обліку інформації про запаси і розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності здійснюється відповідно до вимог Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 «Запаси» (далі - НП(с)БОДС 123), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 жовтня 2010 року № 1202, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1017/1832, та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 11 (далі - Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 123).

6.2.    Відповідно до НП(с)БОДС 123 «Запаси» для господарських операцій з надходження, руху та вибуття запасів використовувати первинні документи, затверджені наказом Державного казначейства України від 18 грудня 2000 року № 130 «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2000 року за № 962/5183, та наказом Міністерства статистики України від 21 червня 1996 року № 193 «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів».

6.3.    Одиницею  бухгалтерського обліку запасів визнається їх найменування.

6.4     Для оцінки запасів при їх вибутті (внаслідок їх використання, передачі або іншого вибуття) застосовується метод ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів.

6.5.    Транспортно-заготівельні витрати, пов’язані з придбанням (отриманням) запасів, включаються до первісної вартості при їх визнанні відповідно до вимог пункту 8 розділу II НП(с)БОДС 123. Сума транспортно- заготівельних витрат розподіляється пропорційною до вартості запасів за кожною окремою поставкою без застосування окремого субрахунку.


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь